Windows (Internet Explorer, Microsoft Edge, Firefox, Chrome og Opera)
Her finner du instruks for å slette informasjonskapsler i ulike Windows nettlesere:
Internet Explorer
Hurtigsnarvei: Crtl+Shift+Del
- Start nettleseren "Internet Explorer"
- Klikk på meny - "Verktøyshjulet" oppe i høyre hjørne
- Velg "Sikkerhet"
- Klikk på "Slett leserlogg"
- Kontroller at "Informasjonskapsler og nettstedsdata" er huket av
- Klikk på "Slett"
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Microsoft Edge
Hurtigsnarvei: Crtl+Shift+Del
- Start nettleseren "Microsoft Edge"
- Klikk på meny - tre horisontale prikker oppe i høyre hjørne.
- Velg "Logg"
- Trykk på tre horisontale prikker
- Velg "Fjern nettlesingsdata"
- Kontroller at "Tidsintervall" er satt til "Alt"
- Kontroller at "Informasjonskapsler og nettstedsdata" er huket av
- Klikk på "Fjern nå"
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Firefox
Hurtigsnarvei: Crtl+Shift+Del
- Start nettleseren "Firefox"
- Klikk på meny - tre horisontale streker oppe i høyre hjørne
- Velg "Historikk"
- Klikk på "Tøm nylig historikk"
- Kontroller at "Slett tidsrommet" er satt til "Alt"
- Kontroller at "Infokapsler" er huket av
- Klikk på "Ok"
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Chrome
Hurtigsnarvei: Ctrl+Shift+Del
- Start nettleseren "Chrome"
- Klikk på meny - tre vertikale prikker oppe i høyre hjørne
- Velg "Flere verktøy"
- Velg "Tøm logg"
- Kontroller at "Tidsperiode" er satt til "Alle datoer"
- Kontroller at "Informasjonskapsler og andre nettstedsdata" er huket av
- Klikk på "Slett data"
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Opera
Hurtigsnarvei: Ctrl+Shift+Del
- Start nettleseren "Opera"
- Klikk på Opera-ikonet oppe i venstre hjørne
- Velg "Historikk"
- Velg "Slett surfedata"
- Kontroller at "Tidsperiode" er satt til "Alle datoer"
- Kontroller at "Slett infokapsler og andre nettstedsdata" er huket av
- Klikk på "Slett data"
- Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt